W Polsce około 3 na 4 osoby korzystają z Internetu, jest to więc w przybliżeniu 30 milionów osób. Z tych osób z kolei blisko 4 na 5 osób kupuje w Internecie. Łatwo więc policzyć, że w Polsce prawie 24 miliony osób kupuje w sieci. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, poza tradycyjnymi metodami sprzedaży towarów i usług, próbuje poszukiwać klientów w sieci. I w związku z tym, postaram się w tym artykule odpowiedzieć na pytanie jak założyć sklep internetowy 🙂
Spis treści
Jak założyć sklep internetowy
Założenie sklepu internetowego nie jest obecnie tak trudne, czasochłonne i kosztowne, jak było to jeszcze kilka lat temu. Od tego czasu bardzo wiele się zmieniło. Jest również w sieci wiele miejsce, gdzie można się poradzić w kwestii otwarcia sklepu online (fora, grupy dyskusyjne, artykuły na blogach itp.).
Na plus dla osób chcących założyć sklep internetowy jest także fakt, że powstaje coraz więcej konkurencji dla firm, które w swojej ofercie posiadają sklepy internetowe w abonamencie. Niektóre z nich są nawet bezpłatne w minimalnej wersji lub posiadające darmowy okres próbny do przetestowania tego rozwiązania.
Pomysł na założenie sklepu internetowego
Jak w każdym biznes tak i na założenie sklepu internetowego potrzebny jest pomysł. Niestety nie zawsze to, co nam się wydaje doskonałe, opłacalne, popularne oraz co według nas jest tym najlepszym rozwiązaniem, jest nim w rzeczywistości. Gdyby tak bowiem było to wszystkie, a przynajmniej większość biznesów powinna być w doskonałej formie oraz powinna przynosić odpowiednie zyski dla przedsiębiorców.
Jak jednak wszyscy doskonale wiemy tak niestety nie jest. Sklepy internetowe czy biznesy, które pozwalają się utrzymać właścicielowi czy nawet całej rodzinie są mniejszością. Wystarczy spojrzeć na ulice miast, gdzie w witrynach sklepowych co kawałek można zauważyć wywieszone kartki z napisem „lokal do wynajęcia”. Lokale te również stosunkowo często zmieniają najemców. Niekiedy lokal zmienia branże (oraz właściciela) nawet co kilka miesięcy.
W biznesie internetowym jest niestety podobnie. I nie piszę tego, aby kogoś zniechęcić do próbowania sił w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Piszę to, aby każdy miał świadomość, że konkurencja w Internecie jest naprawdę ogromna i przebić się w sieci jest naprawdę trudno.
Ja osobiście także miałem nieprzyjemną sytuację w Internecie, związaną zapewne ze zbyt dużą konkurencją. Był to rok 2011. Prowadziłem sklep internetowy na kupionym, gotowym skrypcie. Skryptowi temu naprawdę nic nie brakowało, a do tego nie był zbyt drogi do kupienia. Przetestowałem wówczas sporo rozwiązań sklepów i ten miał praktycznie wszystko, co było mi potrzebne.
Jednak po około roku nagle właściciel firmy, programista, przestał odpisywać na maile, chociaż wcześniej robił to na bieżąco. Próba kontaktu telefonicznego również zakończyła się fiaskiem, ponieważ telefon był wyłączony. Po kilku próbach telefonowania w ciągu kilku tygodni odpuściłem, a z ówczesnego sklepu zrezygnowałem.
Każdy bowiem skrypt, przynajmniej raz na jakiś czas wymaga aktualizacji. Choćby z tego powodu, że oprogramowanie serwerów również jest zmieniane i z biegiem lat są na nim instalowane nowsze wersje, a te starsze są kolejno wyłączane. Natomiast starsze skrypty na nowych wersjach oprogramowania serwerów mogą nie działać lub mogą pojawiać się błędy, przez co sklep internetowy może nie być zdatny do użytku. Dlatego opieka programisty nad sklepem internetowym jest dość ważnym aspektem.
Czy żałuję powyższej sytuacji? Nie, ponieważ naprawdę dużo mnie to nauczyło i pozwoliło w przyszłości uniknąć podobnych błędów 🙂
Jak zweryfikować pomysł na sklep online
Jak zweryfikować pomysł na biznes, jakim jest założenie sklepu internetowego? O weryfikowaniu pomysłu wspominałem już kilkakrotnie na tym blogu, więc tylko krótko tutaj o tym przypomnę.
Najważniejsze, aby nie zakładać czegoś za pewnik 🙂 Może nam się wydawać, że ten konkretny pomysł na sklep internetowy to strzał w dziesiątkę i złoty interes. A uwierz, może być niestety zupełnie odwrotnie.
Jednak, aby to móc stwierdzić, popytaj różnych osób co o tym sądzą. Zrób ankietę w Internecie. Zapytaj na forach i grupach dyskusyjnych o Twój produkt czy usługę, które masz zamiar oferować.
Wystaw również ogłoszenie w Internecie, co masz do zaoferowania oraz w jakiej cenie. Nieważne czy jest to produkt czy usługa. I zobaczysz ile osób odpisze na Twoje ogłoszenie. Jeżeli w ciągu tygodnia odpisze jedna czy dwie osoby, to czy jest sens inwestować pieniądze w zakładanie sklepu internetowego?
Zakładanie sklepu internetowego – określenie potrzeb
Gdy już zweryfikujesz Twój pomysł na biznes i zdecydujesz się na założenie sklepu online, to warto określić potrzeby. Jedne z istotniejszych to:
- ile produktów będzie posiadał sklep internetowy?
- sklep będzie oferował produkty fizyczne czy wirtualne? A może jedne i drugie?
- jakie formy płatności będą możliwe w sklepie?
- jakie formy wysyłki będą dostępne?
- czy będzie możliwość zapisania się na newsletter w sklepie?
- ile czasu możesz poświęcić na rozwijanie sklepu (dodawanie produktów, pisanie treści, reklamowanie go)?
Gotowy skrypt sklepu online czy dedykowane rozwiązanie
To kolejna ważna decyzja po powyższych pytaniach. Czy zdecydujesz się na gotowy skrypt sklepu online czy może na dedykowane rozwiązanie napisane przez programistę?
Nie chcę tutaj dużo sugerować, ale wydaje mi się, że na przetestowanie nowo zakładanego sklepu internetowego warto zdecydować się na jedno z rozwiązań abonamentowych. Plusem, szczególnie na początek, będzie na pewno stosunkowo niski abonament (od ok. 50zł do 100zł miesięcznie) i wsparcie techniczne opiekunów danej platformy, dzięki czemu w razie problemów można liczyć na ich wsparcie.
Dedykowane rozwiązanie sklepu internetowego to oprogramowanie pisane od podstaw (lub zmieniane pod danego klienta). A płatność za taką usługę jest przeliczana na podstawie godziny pracy programisty, co niestety jest dość kosztowane. Ceny sklepów dedykowanych lub częściowo dedykowanych zaczynają się od kilku tysięcy złotych, a kończą nawet na kilkudziesięciu tysiącach złotych.
Jeżeli skorzystasz z gotowego, abonamentowego rozwiązania to przypuszczam, że rok czasu wystarczy na zweryfikowanie czy prowadzenia sklepu internetowego jest opłacalne i czy chcesz kontynuować ten biznes. A 1 rok płacenia abonamentu będzie Cię kosztował w granicach od 600zł do około 1200zł. Myślę, że są to takie sumy pieniędzy, które bardziej opłaca się ewentualnie poświęcić, niż suma kosztów przygotowania dedykowanego rozwiązania pod założenie sklepu internetowego.
Popularne, gotowe, abonamentowe rozwiązania sklepu online to między innymi:
- Shoper,
- Idosell,
- Redcart,
- Shoplo,
- Sellingo,
- _Stores w cyber_Folks,
- Sky-Shop,
- Shopgold.
Warto zajrzeć na strony internetowe powyższych firm i porównać ich oferty. Zarówno te cenowe i promocyjne, jak również to, co mają oni do zaoferowania.
Założenie sklepu online w formie dropshippingu
Innym rozwiązaniem na założenie sklepu internetowego jest dropshipping. Jest to poniekąd wirtualne sprzedawanie produktów. Nie musimy posiadać magazynu, ani produktów fizyczne. Sprzedajemy produkty fizyczne, ale znajdują się one na magazynie innych firm.
Do nas należy tak naprawdę głównie zdobywanie klientów na poszczególne produkty. Plusem tego rozwiązania niewątpliwie jest fakt, że możemy otrzymać ogromną bazę nawet kilkudziesięciu tysięcy produktów z jednej branży (np. zabawki czy wyposażenie domu) i automatycznie wgrać ją do sklepu. Od początku działania nasz sklep internetowy wygląda więc na profesjonalny, posiadający ogromny wybór produktów na sprzedaż.
Wybór wykonawcy
Wybór wykonawcy nowo zakładanego sklepu internetowego – jak widać na przykładzie mojej historii, którą wyżej opisałem – może okazać się kluczowym elementem powodzenia dla całego biznesu 🙂 Moim zdaniem warto współpracować z osobami, które są polecane. Nawet jeżeli ich cenniki są troszkę wyższe, a terminarze bardziej wypełnione, niż pozostałych wykonawców.
Warto również korzystać z firm, a nie tylko z freelancerów. Chociaż freelancerzy często będą w stanie zrobić to samo w niższej cenie. Z kolei jednak firma prawdopodobnie chętniej podpisze z Tobą umowę na wykonanie zlecenia, niż freelancer. Tak więc są plusy i minusy obydwu tych współprac.
I być może chcesz wszystko zawrzeć tylko w korespondencji mailowej, ale jeżeli miałby to być droższy projekt to jednak warto podpisać umowę na wykonanie konkretnego zlecenia wraz ze szczegółami prac. Pilnujmy, dopytujmy, odpowiadajmy na tyle szybko, na ile to możliwe na pytania wykonawcy, ale nie zalewajmy go wiadomościami o realizację naszego zlecenia.
Nazwa dla nowego sklepu internetowego
Jedną z kluczowych rzeczy dla zakładanego sklepu internetowego jest jego nazwa. To w końcu często po nazwie klienci będą kojarzyć sklep oraz jego ofertę i produkty lub usługi.
Warto w nazwie zawrzeć informację o tym, czym zajmować się będzie firma. Chyba, że całkowicie to nie pasuje do profilu działalności lub Ty sam tego koniecznie nie chcesz.
Jeżeli użyjemy nazwy wykonywanej działalności firmy to jest szansa, że więcej klientów znajdzie sklep w Internecie oraz w ogóle więcej osób dowie się o jego istnieniu, Przykładowe nazwy firmy:
- „Tartak Drew-Pol” zamiast „Drew-Pol”,
- „Sklep spożywczy u Małgosi” zamiast „U Małgosi”,
- „Remonty Jar-Bud” zamiast „Jar-Bud”,
- „Odzież XXL” zamiast „Odzież” (jeżeli sklep oferuje odzież w dużych rozmiarach),
- „Cukiernia za rogiem” zamiast „Za rogiem”.
Jeżeli potencjalny klient będzie w Internecie szukał tartaku to wpisze w wyszukiwarce prawdopodobnie frazę „tartak + nazwa miasta”. Zatem, gdy Twoja firma w nazwie będzie mieć zawarte słowo „tartak” to istnieje o wiele większa szansa, że ten Internauta Cię znajdzie oraz skontaktuje się z Tobą w sprawie oferty. I tylko dzięki temu Twoja firma ma szansę zyskać nowego klienta.
Domena i serwer
Skoro nazwa dla firmy została już wymyślona, to z nazwą dla zakładanego sklepu internetowego powinno być już łatwiej. Prawdopodobnie będziemy chcieli zarejestrować domenę (czyli adres strony internetowej) o takiej samej lub podobnej nazwie, aby zachować spójność w nazewnictwie.
W celu rejestracji domeny możemy wejść na jedną z podanych stron internetowych należących do rejestratorów domen. To tam właśnie można zweryfikować czy konkretna domena jest nadal dostępna czy może ktoś już ją wykupił i zarejestrował wcześniej:
- home,
- nazwa,
- az,
- ovh,
- cyber folks.
Na każdej z tych stron wynik dostępności dla danej domeny zawsze będzie taki sam: dostępna lub zajęta. Najpopularniejsze końcówki domen to:
- .pl,
- .com,
- .com.pl,
- .eu,
- .net,
- .net.pl,
- .info.
Istnieją również domeny regionalne w Polsce, których rozszerzenia to między innymi:
- .waw.pl,
- .krakow.pl,
- .wroclaw.pl.
Różnica pomiędzy poszczególnymi firmami zajmującymi się rejestracją domen może występować jednak nie tylko w cenie, ale także w możliwości zarejestrowania niektórych, mniej popularnych rozszerzeń. Przykłady to:
- .art,
- .me,
- .expert,
- .company,
- .email,
- .diet,
- .store,
- .tech,
- .cloud,
- .online,
- .site,
- .website,
- .fit,
- .space,
- .fun,
- .studio,
- .io,
- .best,
- .digital,
- .auto,
- .car,
- .bar oraz wiele, wiele innych.
Istnieją również domeny krajowe. Tak jak w przypadku domen polskich jest to rozszerzenie .pl, tak w przypadku innych państw będą to następujące rozszerzenia:
- .de, .com.de – Niemcy,
- .ch – Szwajcaria,
- .at – Austria,
- .cn, .com.cn, .net.cn – Chiny,
- .ar – Argentyna,
- .be – Belgia,
- .ca – Kanada,
- .es, .com.es, org.es – Hiszpania,
- .gr – Grecja,
- .it, .co.it – Włochy,
- .nl, .co.nl – Holandia (Niderlandy),
- .pt, .com.pt – Portugalia,
- .us – Stany Zjednoczone.
Warto jednak mieć na uwadze, że rejestracja domeny często bywa o wiele tańsza, niż jej przedłużenie. I nie jest ważne czy rejestrator oferuje promocję na rejestrację czy też cenę regularną. Po prostu rejestracja jest zwykle tańsza. Wyższe koszty dotyczą przedłużeń. Zwróć więc uwagę, kupując domenę u danego rejestratora, jaka będzie po roku cena przedłużenia domeny z rozszerzeniem, które wybierzesz. Cena przedłużenia może być bowiem nawet wielokrotnie wyższa.
Nawet jeżeli Twoja wymarzona domena jest obecnie już zarejestrowana przez inną osobę to być może ktoś jej nie przedłuży. A wówczas ponownie trafi do puli możliwych do rejestracji domen. Dotyczy to szczególnie witryn, które wyglądają na zaniedbane i nieaktualizowane.
Innym sposobem jest próba skontaktowania się z właścicielem domeny, jeżeli istnieje taka możliwość i zapytanie o odkupienie domeny.
Jak założyć sklep internetowy, który wyróżni się na tle konkurencji
Samo założenie sklepu internetowego to tak naprawdę dopiero początek długiej, krętej drogi. Warto, aby Twój sklep czymś się wyróżniał na tle konkurencji. Chociaż działy marketingowe dużych sklepów prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie nowych oraz zatrzymanie obecnych klientów, więc zadanie to będzie naprawdę bardzo trudne.
Zastanów się jednak czym Twoja mniejsza działalność może konkurować z dużymi sklepami. Może jesteś w stanie stworzyć inne relacje z klientami. Może tworzysz coś osobiście, własnoręcznie (hand-made), czego duży sklep nie ma możliwości zaoferować swoim klientom. Może jesteś w stanie osiągnąć bardzo wysoki poziom obsługi klienta, ponieważ będziesz każdego z nich traktował indywidualnie, na co ogromne sklepy nie mogą sobie pozwolić. A może zaoferujesz produkt lub usługę, które nie są jeszcze dostępne na polskim rynku.
Logo, banery i profesjonalne zdjęcia w sklepie online
Sklep internetowy powinien wyglądać profesjonalnie. Logo oraz banery do reklam lub do udostępniania można stworzyć samemu lub zlecić specjaliście.
Ważna są również profesjonalne fotografie produktów w sklepie online. Klienci kupują głównie wzrokiem. Jeżeli produkty lub usługi na fotografiach będą profesjonalne oraz ładnie zaprezentowane to istnieje o wiele większa szansa, że klient do Ciebie napisze lub zadzwoni, aby zapytać o szczegóły oferty lub nawet, że od razu kupi od Ciebie.
Konfiguracja i ustawienia nowo zakładanego sklepu internetowego
Gdy już otrzymamy gotowy sklep internetowy to – w zależności od umowy z wykonawcą – pozostanie nam jego ostateczne skonfigurowanie (za pomocą panelu administratora) lub będzie to już w większości gotowe.
Jeżeli jednak nawet wykonawca zajął się wszystkim, to koniecznie sprawdźmy wszystkie funkcje sklepu. Powinniśmy zobaczyć czy one działają. Powinniśmy również wykonać próbne zamówienia w naszym sklepie i zweryfikować czy docierają do nas wszystkie wiadomości z ważnymi informacjami. Ważne jest także czy sklep nie zawiesza się albo czy wysyła właściwe informacje od klientów do nas, jako do administratorów, a także czy wiadomości od nas docierają do klientów. Ile problemów przysporzy sytuacja, jeżeli dostaniemy informację, że klient zdecydował się na płatność przy odbiorze, a my przez pomyłkę przy zaznaczeniu tej opcji będziemy otrzymywać informację, że klient zdecydował się na płatność online przez zakupem. Niestety przy takiej pomyłce nie zrealizujemy wielu zamówień i klienci prawdopodobnie kupią u konkurencji.
Najlepiej sprawdzić każdą możliwość. Nie tylko rodzaje płatności czy wysyłki, ale także każdą pojedynczą opcję dostępną w założonym sklepie internetowym.
Równie ważna sprawa to zweryfikowanie lub uzupełnienie podstawowych danych w naszym sklepie, a więc numer rachunku bankowego, podpiętych płatności online, nazwy i adresu firmy, NIPu, REGONu, numery telefonów oraz inne dane, które są dostępne w sklepie.
Regulamin i polityka prywatności sklepu internetowego
Punkt bardzo ważny, a jednak przez niektórych pomijany. Regulamin i polityka prywatności w sklepie internetowym są konieczne i wymagane przez prawo. Sami prawdopodobnie nie będziemy w stanie stworzyć tych dwóch dokumentów. Dlatego też warto zapłacić specjalistom i otrzymać przystosowany do polskiego prawa regulamin sklepu internetowego oraz politykę prywatności. Koszt wyniesie prawdopodobnie kilkaset złotych i będzie on jednorazowy.
Niestety zdarzają się osoby (lub firmy), które wyszukują sklepy internetowe bez wymaganych dokumentów i regulaminów, a następnie – delikatnie mówiąc – „oferują” im te dokumenty. W przypadku nie przyjęcia oferty informują o zgłoszeniu sklepu internetowego do odpowiednich instytucji oraz o przewidzianej, prawdopodobnej karze za brak posiadania tych dokumentów w sklepie.
Dodawanie produktów w sklepie
I w końcu coś, na czym od początku tego projektu nam zależało 😉 Dodawanie produktów do właśnie założonego sklepu internetowego to tak naprawdę już jeden z końcowych etapów całego tworzenia. Można powiedzieć, że nawet ostatni, jeżeli wszystko inne jest już przygotowane, sprawdzone i dostosowane.
Opcji dodawania produktów jest kilka. Najszybsza z nich to dodanie produktów z bazy. Jeżeli jest odpowiednio przygotowana baza produktów oraz sklep posiada takie możliwości to można dodać jednorazowo tysiące produktów.
Również w przypadku dropshippingu produkty do sklepu internetowe zostaną dodane z bazy. Tym razem jednak z bazy hurtowni dropshippingowej. Proces również bardzo szybki i zautomatyzowany w bardzo dużym stopniu.
Jednak dodawać produkty można również ręcznie. I jeżeli są to Twoje produkty lub usługi to będzie to jedyne wyjście. Jednak nie przejmuj się, ponieważ tutaj od zera możesz o wszystkim decydować, a więc jakie nadać nazwy produktom, jakie ustalić ceny, rabaty czy też jaki dodać opis.
W przypadku dropshippingu okazuje się, że nazwy produktów są takie same w dziesiątkach czy setkach sklepów. Tak samo opisy. A wyszukiwarki internetowe z Google na czele nie lubią powielonych stron. Dlatego też, własne nazwy oraz opisy produktów mogą być przewagą nad konkurencją w Twoim sklepie internetowym. Jednak tutaj coraz bardziej wchodzimy już w tematy SEO, optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych. Warto się z tym jednak zapoznać, aby już od początku robić to dobrze.
Koszt założenia sklepu internetowego
Delikatnie o cenach założenia sklepu internetowego wspominałem już powyżej, przy okazji porównania gotowego skryptu sklepu online oraz dedykowanego rozwiązania.
Przygotowanie przez programistę lub programistów gotowego, szytego na miarę rozwiązania, to zazwyczaj koszt od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych za stworzenie gotowego sklepu internetowego. W dużej mierze zależy to od języka programowania, użytych rozwiązań oraz oczywiście od konkretnych cen usług tych programistów – freelancerów, bądź firm.
Jeżeli jednak na pytanie jak założyć sklep internetowy odpowiemy żeby wykorzystać gotowe rozwiązania firm i ich ciągle ulepszane skrypty, to wówczas cena takiego rozwiązania spadnie nawet tylko do kwoty od 50zł do 100zł / miesięcznie w przypadku nowych, abonamentowych sklepów z niedużą bazą produktów.
Koszt prowadzenia sklepu internetowego
Koszt prowadzenia sklepu internetowego zależy w dużej mierze od jego wielkości oraz asortymentu, jaki jest w nim oferowany. Przykładowe koszty takiej działalności mogą prezentować się następująco:
Koszt | Min. kwota | Średnia kwota |
---|---|---|
Utrzymanie strony internetowej i serwera | 40zł | 40zł |
Abonament za sklep internetowy | 50zł | 500zł |
Abonament telefoniczny | 0zł | 30zł |
Abonament internetowy | 0zł | 50zł |
Biuro rachunkowe | 150zł | 400zł |
Ubezpieczenie | 200zł | 400zł |
Paliwo | 200zł | 1 000zł |
ZUS (od 01.01.2024r.) | 402,65zł | 1 600,32zł |
Podsumowanie 1: | 1 042,65zł | 4 020,32zł |
Wynajem lokalu | 1 000zł | 4 000zł |
Koszt pracownika (minimalna krajowa od 01.01.2024r.) | 0zł | 5 110,76zł (pensja + ZUS) |
Reklama | 0zł | 3 000zł |
Podsumowanie 1+2: | 2 042,65zł | 16 131,08zł |
Widzimy bardzo dokładnie, jak ogromne mogą być różnice w kosztach prowadzenia działalności gospodarczej, jaką jest sklep internetowy. Koszty te mogą bowiem wynosić około 2000zł miesięcznie (lub tylko około 1000zł miesięcznie, jeżeli nie będzie potrzeby wynajmowania magazynu, ani innych pomieszczeń), aż do kwoty ponad 16 000zł, a nawet więcej, ponieważ koszty reklamy czy wynajmu lokalu mogą być bowiem jeszcze większe.
Jak reklamować sklep online
Sposobów na reklamę w Internecie jest wiele, również takich, które nic nie kosztują. W tym celu polecam artykuł darmowa reklama w Internecie.
Pozycjonowaniem strony również można na początku zajmować się samemu. Na pewno nie będzie to tak profesjonalne, jak działanie osób doświadczonych, ale można zapoczątkować dobre zwyczaje SEO, co na pewno wpłynie pozytywnie na sklep internetowy w przyszłość. W tym celu z kolei polecam zapoznanie się z artykułem zatytułowanym pozycjonowanie stron internetowych, www – podstawy SEO.
Czy założenie sklepu internetowego to opłacalny biznes
Już wiemy jak założyć sklep internetowy, więc teraz pora na sprawdzenie opłacalności prowadzenia takiego biznesu 🙂 Tutaj zachęcam ponownie do zweryfikowania Twojego pomysłu na sklep poprzez próbne umieszczenie Twojej oferty w Internecie (grupy dyskusyjne, fora, blogi, portale społecznościowe).
Gdy już będzie wiadomo jakie jest zainteresowanie produktami lub usługami, to wówczas polecam porównać je z kosztami prowadzenia sklepu internetowego, które są wypisane powyżej, w tabeli. Warto najpierw te koszty policzyć i dopasować do własnych możliwości, np. w sytuacji gdy posiadasz pomieszczenie, które można przeznaczyć na magazyn sklepu internetowego.
Gdy zostaną policzone potencjalne koszty prowadzenia sklepu, a także potencjalne dochody ze sklepu (na podstawie zainteresowania w Internecie) to można wspólnie te dane złożyć i zweryfikować jaka jest opłacalność prowadzenia sklepu internetowego w konkretnej branży.
Założenie sklepu internetowego, a działalność nierejestrowana
Od 2018 roku w Polsce istnieje pojęcie takie, jak działalność nierejestrowana. Działalność ta pozwala na zarabianie w pewnych, określonych ustawowo limitach. Dzięki temu można bez rejestracji działalności gospodarczej zweryfikować pomysł na biznes w praktyce i w późniejszym czasie zdecydować czy warto założyć działalność gospodarczą czy jednak porzucić pomysł.
W trakcie prowadzenia działalności nierejestrowanej należy jednak pamiętać o progach, których nie można przekroczyć oraz o rocznym rozliczeniu PIT z działalności nierejestrowanej. Przekroczenie maksymalnego progu przychodu z działalności nierejestrowanej skutkuje bowiem koniecznością założenia działalności gospodarczej.
Mam nadzieję, że powyższy artykuł pomoże Ci znaleźć odpowiedzi na pytanie jak założyć sklep internetowy oraz wyjaśni przynajmniej część rzeczy związanych z działalnością gospodarczą, sprzedażą w Internecie czy też z budowaniem sklepu internetowego. Jeżeli znajdziesz w niniejszym artykule chociaż jedną wskazówkę, którą uda Ci się wykorzystać w praktyce lub też która uchroni Cię przed różnymi nieprzyjemnościami to będę naprawdę szczęśliwy 🙂
Życzę Ci wiele szczęścia oraz cierpliwości w budowaniu biznesu oraz rozwijaniu go, nie tylko w świecie wirtualnym, ale również w rzeczywistości 🙂
Jeżeli powyższy artykuł na temat „Jak założyć sklep internetowy” był dla Ciebie interesujący to chciałem Cię zaprosić również do zerknięcia na inne wpisy opublikowane na blogu Praktyczne Finanse:
- Pomysł na biznes w domu, czyli zestaw pomysłów, sposobów i możliwości na zarabianie z własnego mieszkania lub domu,
- Pomysł na biznes w małym mieście – jest to wpis podobny do powyższej propozycji, jednak opisuje on możliwości zarabiania w małych miastach,
- Skalowanie biznesu, a więc wszelkie sposoby, dzięki którym firma może się rozwijać lepiej, szybciej i bezpieczniej,
- Jak długo przechowywać dokumenty z działalności gospodarczej jest to artykuł odpowiadający na to właśnie pytanie oraz wyjaśniający w jaki sposób, według ustawy, liczony jest ten czas,
- Na ile czasu można zawiesić działalność gospodarczą to tekst, który podpowie nam na jak długo można zawiesić DG oraz jakie warunki muszą być spełnione, aby można było to rzeczywiście zrobić,
- A może po prostu zerknij do kategorii biznes, firma, działalność gospodarcza, w której można znaleźć wszystkie wpisy na blogu w tej właśnie tematyce 🙂